نخ DTY چیست؟ Draw Texturised Yarn


در سالن تکسچرایزنگ نخ POY طی فرایند حرارت ، کشش و تاب مجازی به نخ تکسچره با تاب مجازی تبدیل می شود . با توجه به وجود ماشین الات دوهیتره و دبل این واحد قابلیت تولید انواع نخ های تک هیتره ، دو هیتره( ست) دو لا و صفرتاب ( بدون تاب مجازی) را دارا میباشد.

Draw Textured Yarn
یک نوع عملیات تکمیلی بر روی نخ نیمه آرایش یافته بوده که تحت حرارت و کشش و توسط دیسک های اصطکاکی در آن فر و موج ایجاد می نماید.


Draw Texturised Yarn (نخ تکسچره تاب مجازی)

DTY نخ
کاملا ارایش یافته یا کاملا کشیده شده است که از نخ پلی استر چند فیلامنت با مجعدهای نرم و حجم و تکسچر زیاد تولید میشود و لطافت نخ تولید شده شبیه پنبه احساس می شود و دوام زیاد و مقاومت زیاد از ویژگی های آن است.

این نخ با نیمه تکسچر شدن و با استفاده از ماشین الات تکسچره تولید می شود. DTY مناسب پارچه و لباس بیرون ، پارچه های لباس های چسبان ، تزئینی ، مبلمانی و… است .این نخ جایگزینی برای نخ پنبه و نخ ترکیبی پنبه با درصد رطوبت پایین است.

نخ DTY با اخرین سرعت ماشین الات تکسچر با ظرفیت یکسان تولید می شود.
نخ تکسچره تاب مجازی ( Draw Textured Yarn ) یا DTY بیشترین تولید و مصرف را در بین دیگر نخ های تکسچره شده داراست.این نخ ها که با نام های مصطلح نخ فیلامنت پفکی، شلاقی و هیت ست شناخته می شوند برای مصارف مختلفی از قبیل پیراهنی، ملحفه ای، پرده ای و … استفاده می شوند.

این نوع نخ ها عموما با دستگاه های دارای مناطق حرارتی اولیه V و M شکل تولید می شوند. نخ های POY پس از عبور از مناطق حرارتی و کششی وارد دیسک های اصطکاکی(Friction Zone ) شده و تاب مجازی می بیند و سپس برای تثبیت شدن وارد منطقه حرارتی ثانویه خواهند شد.


نخ DTY به دو دسته ساده و اینترمینگل تقسیم می شود:
در بعضی از ماشین آلات مذکور جت های گره زن تعبیه شده و به این ترتیب نخ های گره زده شده و یا در اصطلاح اینترمینگل ( مینگل ) شده تولید خواهد شد. نخ های گره زده شده عموما برای نخ های چله به کار برده خواهد شد.

این نخ حاصل فرایند تکمیلی تکسچرایزینگ به روش دیسک اصطکاکی روی نخ POY است که هدف آن نزدیکی خواص ظاهری نخ پلی استر به الیاف طبیعی می باشد. و به دو صورت اینترمینگل و ساده تولید می شود.

.
ویژگیهای نخ DTY :
• حدود نمره :۷۵ تا ۱۵۰۰ دنیر با انواع اینترمینگل
• براقیت: نیمه مات-برایت-سوپر برایت
• رنگ: تنوع وسیعی از رنگ ها با ثبات نوری، شستشویی و تصعیدی مورد نیاز مشتری
DTY خاص: نخ های با جمع شدگی پایین، لایکرادار، جمع شدگی بالا، ملانژ ۴ رنگ، High Bulck و …

.
موارد مصرف: پرده، رومبلی، پوشاک تریکویی، جین، مانتویی، پیراهنی مردانه، سجاده، خواب فرش ماشینی، پتوی راشل، روکش صندلی، مصارف صنعتی

نظر دهید

پاسخ دهید

فروشگاه تخصصی محصولات نساجی , چرم و پوشاک
Logo
بازیابی رمز عبور
مقایسه موارد
  • کل (0)
مقایسه
0
سبد خرید